SHANGHAI TRIP

September 30, 2014

Hepi di KLIA...Kuala Lumpur International Airport.

Saat ditunggu2x pun tiba2x...22 hb sep 2014..kami akak bertolak di Shanghai.

Pkl 10.30 mlm berkumpul di KLIA,Level 5,Counter L 16 - 18.Memang semua hepy tp ada pulak yg tersalah pergi ke KLIA2 pulak.Kena la suaminya pusing yg dah balik ke rumah dtng ke KLIA 2 utk ambil n hantar k.zalina ke KLIA.Tu la kisah first timer.

Kami pun bergambar gembira di airport dgn pelbagai posing.

Pd  pukul 1.40 pg kami pun terbang ke shanghai dgn menaiki kapal terbang mas MH 386...penerbangan mengambil masa lbh kurang 5 jam 10 minit.

Alhamdulillah pukul 7 pagi kami sampai ke Pudong Airport Shanghai.
Aktiviti sampai di Shanghai kami terus di bawa melawat ke Oriental Pearl Tower yg ketinggiannya 263 meter..memang sgt tinggi dan ada 1 bhgn ia mempunyai lantai yg bercermin..blh terus npk ke bawah.Memang gayat tp lawan perasaan tu sbb fikir klu tak pijak or baring bergambar atas cermin tu bila lg nak buatkan..nak dtng sendiri entah bila.

Next kami lunch di sebuah Restoran Halal di Shanghai..memang sedap makanannya.Dah makan kami di bawa berjalan2x Nan Jing Market..kawasan shopping ala2x klcc or pavillion bukit bintang.

Lepas tu kami pergi sholat di masjid tertua di Shanghai melebihi 100 tahun...Xiao Tao Yuan Masjed.

Lepas sholat lebih kurang pukul 4.30 petang kami check in hotel 5 stars Radisson Hotel .Mandi dan sholat cepat2x..kami dibawa utk dinner di Restoran Halal jg di Shanghai...