Ucapan Penuh Speaker MUT HOM CDMHamiah Alias

December 14, 2014

Ucapan majlis ulang tahun hai-o ke-22



Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum wbt dan selamat petang    
Terima kasih diucapkan kpd pengacara Majlis kerana telah menjemput saya utk tampil di pentas yang gilang gemilang ini.

       Saya jg ingin mengalu-alukan kedatangan para tetamu VIP kita
pada hari ini..
        
        Yg Berhormat
        Dato. Seri Hasan Bin Malik

        Yg berusaha
        Mr. Tan Kai Hee
        Pengarah Urusan Kumpulan hai-o
    
        Yg dihormati
        Tan Sri Osman S Kassim
        Pengerusi Kumpulan hai-o 

        Mrs Teo Nee Siang
        Pengurus besar hai-o marketing sdn bhd

       Para tetamu kehormat,barisan pemimpin2 CDC yg dikagumi,
       Teristimewa yg diraikan hari ini...bintang2 baru yg sgt menyinar iaitu
       CDM2  2014.
       Tahniah anda memang hebat.

        Juga tidak dilupakan CDM2, DDM2,DSM2,SSM2,SM2 ,dan para usahawan hai-o serta semua hadirin dan hadirat yg berada di dalam dewan ini.



Sebelum itu, Saya ingin mendengar suara insan2 hebat di dlm dewan ini...
         
Apa khabar semua..??
Yes anda mmng hebat

       Alhamdulillah ini merupakan kali kedua saya diberi peluang oleh syarikat untuk berucap dipentas yg bertuah ini. Kali pertama saya menjadi speaker semasa majlis diamond nite pd tahun 2009 ...terima kasih kpd pihak syarikat hai-o marketing kerana memberi kepercayaan kpd saya sekali lagi.

SEBELUM BUSINESS



     Baiklah..tanpa membuang masa kita terus kpd perkongsian saya. Siapakah saya seblm menyertai hai-o?

     Saya merupakan anak jati negeri Perak. Berhijrah ke kuala lumpur sebagai seorg guru. Saya amat bersyukur dgn kerjaya ini sebab inilah harapan ibu bapa saya sejak dari kecil lagi. Sebagai anak harapan dalam keluarga, inilah masanya utk saya membalas jasa mereka.Tapi dgn pendapatan yg ada serta kos hidup dibandar yg  tinggi....harapan tinggal harapan. Keadaan  kewangan makin terasa tekanannya bila berkeluarga dan anak makin bertambah. Kewangan  masa  itu ibarat seperti kita tidur berselimutkan kain pelikat. Bila tutup kaki...kepala terkeluar, bila tutup kepala kaki terkeluar..serba kekurangan,serba x cukup dan kadang2 rasa sgt tertekan. Pd masa itu ,saya pun terfikir utk melakukan sesuatu utk menambah pendapatan bg mengurangkan beban kewangan.

     Mungkin doa saya untuk menambah rezeki keluarga telah dimakbulkan, Pd 25 April 2005, merupakan tarikh bertuah bg saya kerana pd tarikh ini saya didatangi oleh seorg sahabat Pn Amnah Hussain berkongsi peluang biz ini. Pada tarikh itulah saya mendaftar sebgi ahli hai-o dgn menjd usahawan Koset Premium Beautiful. Sejujur2nya saya mmng tidak berminat dgn biz ini terutama sebab biz ini merupakan biz multilevel marketing..saya join biz ini sebenarnya sbb saya jatuh cinta dgn koset Premium beautiful.Saya seperti kebykan org di luar sana yg sgt2 takut bila mendengar biz MLM sbb kita kurang pendedahan yg positive tentang biz ni . Tetapi dlm hidup ini,kadang2 kita perlu buat apa yg kita tidak suka utk dapat apa yg kita suka.Ya Allah dgn bimbingan pemimpin saya,bayangkan dlm masa 4 bln shj hidup saya mendpt perubahan yg tidak terduga dgn biz hai-o .

SELEPAS BUSINESS



Bayangkanlah bln ke-4 shj..saya sudah memegang income 5 angka...sedangkan 12 tahun bekerja simpanan 5 angka  memang tidak ada.  Bln ke-4 ini jg lah ...saya berjaya qualified trip melancong..first trip saya iaitu Kunming,China...mmng kenangan termanis dlm hidup sbb masa makan gaji usahkan nak melancong..passport pun x mampu nak buat...alhamdulillah bersama hai-o sudah melebihi 20 destinasi pelancongan yg sudah saya jelajahi......yg best setiap kali pergi melancong bkn pergi sorang2 tp pergi bersama biz partner dan jg leader tersayang....everything free dan trip bersama hai-o bukan trip biasa2 tetapi disediakan dgn vvip trip yg sememangnya sagat2 enjoy.

PENCAPAIAN 

1 perkara lg yg buat saya mengalirkan airmata kesyukuran..dgn duit hasil biz hai-o..saya dpt menjejakkan kaki ke tanah suci Mekah pd usia yg lebih muda...syukur sgt2 kpd Allah .Sblm biz ,sebagai seorang islam..mmng saya ada menyimpan hasrat utk pergi ke Mekah tp tunggu umur saya 60 tahun  dpt duit pencen saya akan gunakannya utk  pergi ke sana......tp hai-o mempercepatkan impian saya itu...sesuai dgn tema Majlis Ulangtahun Yg ke 22..MY DREAM MY DESTINY...hai-o mmng platform yg tepat utk kita merealisasikan apa shj  impian kita.

APA YANG DIMILIKI SELEPAS BUSINESS

Selain drpd itu,jika anda ada berimpian utk memiliki kereta mewah merce atau bwm contohnya maka hai-o merupakan wadah yg sgt tepat utk merealisasikan impian anda itu.klu dulu sblm biz..memang  jarang2,kita blh tengok bangsa kita yg memandu kereta mewah tp klu anda perasan di luar sana bersusun kereta2 mewah milik usahawan2 hai-o .Itu semua adalah bukti yg sgt hebat.Saudara dan saudari blh lihat video saya tadi..saya adalah anak org kpng tp dgn biz hai-o 360* hidup saya berubah.Dgn biz hai-o jg kita blh memperbaiki tahap kewangan kita, bila kewangan kita bertambah baik confirm perbelanjaan,simpanan,duit poket mak ayah,imfak kpd masyarakat dpt dilaksanakan tanpa tekanan...alhamdulillah mmng bersama hai-o ..segala impian terlaksana...yg penting jgn mudah berputus asa...buat dgn penuh keyakinan,buat berterusan , buat sampai jadi.

TERIMA KASIH KEPADA SYARIKAT



     Semua kejayaan yg saya kecapi hari ini bkn kerana diri saya semata2 tetapi kejayaan saya adalah kerana ada pihak2 dan insan2 yg berjasa yg menjd pemangkin dan bertanggungjawab memastikan kejayaan saya.

      Pertama sekali saya ingin mengucapkan terima kasih yg x terhingga kpd Syarikat Hai-o marketing ...terutama Pengasasnya Mrs Tan Khai hee yg baik hati. Biasanya bila bossnya baik, staf-stafnya pun mesti baik-baikkan. Daripada penyambut tetamu hinggalah ke bhgn stor sangat  mudah  bila berurusan. Tengoklah Mr. Teo sendiri mmng mudah didekati.Saya sgt bangga menjd usahawan hai-o kerana hai-o kini bkn shj gah di Malaysia malah kini berkembang ke negara2 Asia dgn produk2 yg menepati keperluan pasaran.Tidak dilupakan  jg pd staff2 hai-o,hari ini kita dtng dgn berpakaian cantik2,dpt door gift dan berjln di atas red karpet.Tahukah kita bahawa semua staff hai-o sudah 2@3 bln bekerja keras utk memastikan majlis hari ini berjalan lancar.Sebagai tanda terima kasih ,mari kita berikan tepukan gemuruh kpd mereka.


Dikesempatan ini jg saya ingin memberi penghargaan kpd insan2 yg byk berjasa kpd saya iaitu cdm chan choon soon,cdm azlan deraman dan cdm siti rohana yusoff yg sentiasa memberi bimbingan dan sokongan kpd saya dr mula saya berbissness sehinggalah sekarang.Tanpa kalian saya tidak akan mampu berdiri sehingga ke tahap ini.Terima kasih diucapkan jasa kalian mmng tidak terbalas.

Seterusnya terima kasih kpd barisan cdc...yg menjd sumber inspirasi kpd saya.Kesetiaan dan kecemerlangan kalian bersama hai-o menambah keyakinan saya utk mengejar impian saya bersama hai-o.Anda blh kami pasti blh.

Terima kasih jg pd suami tercinta CDM badrol hisham  dan jg biz partner MMG dan semua HBOTEAM yg sentiasa susah dan senang bersama..our dream our desteny..Kita berada dilandasan yg betul...tamatkan larian anda kerana mereka yg hebat adalah mereka yg menghabiskan apa yg mereka telah mulakan.


APA YANG MEREKA BOLEH DAPAT 

Tahniah kepada semua usahawn hai o kerana memilih hai o sebagai platform untuk anda mengejar impian .Tetapkan matlamat yg sejelas2nya,kerana matlamat yg jelas mampu mendorong anda bertindak dgn dinamik,konsisten,sistematik dan progresif.

    Sebagai mengakhiri perkongsian saya..saya ingin berkongsi falsafah "5 jari " kpd anda.
Cuba lihat jari anda ........confirm tidak sama dan peranannya jg tidaksama.

Falsafah ini sederhana tp sgt bererti...
Jika kita lihat
Jari pasti bersatu utk mencapai sesuatu impian dan matlamat
Cth klu kita hendak memotong , semua jari pasti bersatu memegang pisau dgn kemas..klu kita hanya mengguna ibu jari agak2 blh tak kita memegang pisau dan memotong dgn baik.....confirm tidak blh kan??

So pengajaran dr falsafah 5 jari......kita seperti jari mmng dicipta berbeza..hikmah perbezaan itu sebenarnya Allah menuntut kita utk bersatu ,simbiosis saling lengkap melengkapi,support each other ,berjemaah kerana rahmat Allah sentiasa bersama jamaah.Tiada kejayaan individu dlm biz ini tp kita mencipta kejayaan bersama...kita dicipta ada yg hebat dan kurang hebat ....tp yg hebat bantulah yg kurang hebat , yang kurang hebat tidak perlu merasa rendah diri..tp rapatkan diri  dgn mereka yg hebat , jika kita bersatu pasti kita semua dpt mengecapi impian kita dgn hebatnya.Seperti video klip saya tadi Together we are one.

Akhir sekali segala kekurangan ,saya mohon kemaafan....sememangnya ia adalah kelemahan diri saya sendiri,yg baik semuanya datang drpd Allah.Kpd semua usahawan saya mendoakan kejayaan buat kalian, semoga kita bertemu di puncak kejayaan dgn senyuman.


Assalamualaikum 
Hai-o my choice for life.

Sekian terima kasih

You Might Also Like

0 comments