Adakah herba Maharani halal?

September 04, 2018

Adakah herba Maharani halal?




Inilah soalan HOT yang sering ditanya bila Kak Misah perkenalkan herba Maharani kepada kawan2. Antara sebab soalan ni keluar, kerana Maharani ni adalah herba warisan turun temurun keluaran negara China. Untuk pengetahuan semua, herba Maharani telah disahkan HALAL oleh Pertubuhan China Islamic Association.



Pertubuhan ini merupakan salah satu badan Islam luar negara yang diiktiraf oleh Jakim. Lepas ni, jangan bimbang atau risau. Herba Maharani keluaran SHOM ini boleh diamalkan tanpa was was. Herba Maharani juga lulus KKM @ Kementerian Kesihatan Malaysia MAL20014419T. Pastikan di kotak pembungkusan. Kotak itu ada hologram KKM untuk pastikan Herba Maharani tu bukan tiruan.



Alasan kukuh kenapa logo HALAL Maharani tidak dapat dikeluarkan oleh Jakim disebabkan produk ini dikilangkan di negara China. So, HALALnya pun dikeluarkan oleh negara sana lah. Untuk pengetahuan, disana pun ramai Muslim.





"Herba Maharani keluaran SHOM ini boleh diamalkan tanpa was was. Herba Maharani juga lulus KKM @ Kementerian Kesihatan Malaysia MAL20014419T."

Untuk sebarang info, boleh direct PM kak Misah ye. Terima kasih sudi singgah entri di blog akak. 

Whatsapp : www.wasap.my/60126566185












You Might Also Like

0 comments