Cantik Untuk Kepuasan Sendiri

October 05, 2014


Sebelum ni saya ada buat entry berkaitan cantik dan berhias disisi Allah.So hari ini saya nak share tentang fitrah wanita yang sukakan kecantikan.Macam saya ! saya sangat suka cantik , tengok wanita cantik , bentuk badan cantik , baju cantik dan macam macam lagi hal ehwal cantik bagi seorang wanita

Kalau kita berjalan di mana2 baik pasar malam , shopping mall , taman permainan atau di mana mana tidak dapat tidak bila nampak perempuan cantik mesti nak tengok .eh siapa tu ? lawa nye ? cantik nyer ? anak sape eh ? untung la muka cantik ? badan cantik ?

Macam saya sendiri umur dah masuk 4 series ,  memang kagum la bila tengok wanita yang berumur dan beranak pinak serta bercucu tapi masih kekal anggun cantik seolah olah nampak lebih muda berbanding usianya.Mungkin ini adalah anugerah Allah kepadanya ,tetapi  bukan semua dapat anugerah seperti  ini.
Majoriti hasil dariapada perbualan wanita yang still kekal cantik memang telah mengamalkan penjagaan kesihatan dan kecantikan ketika usia muda lagi.So mereka ini memang sangat menitikberatkan contohnya aspek permakanan , senaman , gaya hidup , amalan tradisional seperti urut mengurut  da nada juga yang mengamalkan pemakaian korset sejak awal muda lagi.

So macam saya sendiri soal pemakanan dan senaman kurang dititikberatkan.Biasa lah pantang jumpa makanan yang sedap pasti tak tahankan, nak senaman setiap hari memang tak terbuat .Sekejap sakit sana sakit sini.So apa yang saya amalkan adalah dengan memakai korset Premium Beautiful

Pengalaman saya pakai korset Premium Beautiful secara auto control pemakanan saya , kesan FIR yang disulam tenun dalam fabrik korset memberikan kesan seolah olah tubuh badan kita sedang melakukan senaman pasif yang boleh memecahkan lelemak dan kalori.

Selain itu , pemakaian korset Premium Beauitiful juga RESHAPE atau membetulkan  pembentukan badan.Ini memang serius sebab perbezaan sangat ketara pada badan saya sendiri masa beranak 3 orang tidak memakai korset Premium Beautiful dengan bersalin anak ke empat pakai Premium Beautiful dalam masa dua bulan berpantang badan terus kembali ke bentuk asal lebih cepat.Lepas pantang , ramai kawan kawan tegur “ akak ini macam tak bersalin je  , badan cantik jer” lebih kurang macam ni la ayatnyer.

Dulu masa anak 3 orang umur 35 tahun masa tu berat badan 46 kg sahaja, tak pakai pb pun.So memang ketara perut buncit , peha banyak lemak , bahagian pinggul nampak kembang jadi nak beli seluar memang masalah.Sekarang anak 4 orang umur 4 series berat 56 kg , berat yang ideal la bagi ketinggian saya 160 cm dengan mengamalkan korset Premium Beautiful.Yang bestnyer walaupun berat badan naik , bentuk badan dan tumbesaran badan seimbang.Makusd disini bentuk badan saya tiada lebihan lelemak di bahagian perut yang menampakkan buncit , bahagian peha dan jugak bahagian pinngul.So memang best bila nk beli seluar memang tak ada masalah.


Saya sarankan anda untuk mengamalkan korset Premium Beautiful demi kesihatan dan kecantikan serta kepuasan diri anda.Sayangilah diri anda.

You Might Also Like

0 comments