Premium Beautiful - Sibu

January 18, 2015

  Hari ketiga di Sibu, Sarawak. Seperti biasa bangun pagi dan bersarapan. Selesai bersarapan, kami berangkat ke rumah panjang di kampung my business partner Che Rubika aka Amoi. Terima kasih kerana sudi memenuhi permintaan kami untuk melihat suasana di rumah panjang. 


 





  Banyak perubahan pada rumah panjang kini ,ada dari luar mcm rumah teres manakala dari segi infrastruktur pulak ianya lebih tersusun, kemudahan prasana lebih baik siap ada wifi free setiap kampung di Sarawak, malah keadaan di dalamnya boleh dilihat seperti  rumah moden kini.

Rumah panjang ni betul-betul di tepi tebing Sg Rajang.Ni la first time saya makan buah terap sedapnya ala-ala cempedak gitu.Di sini jg saya makan buah keranji.
                     Ini buah keranji

                    Ini buah terap

Selepas lawatan ke rumah panjang pukul 3.00 petang ,diadakan satu perjumpaan saya dengan semua bizpartner Amoi yg berada di Sibu.Cuti-cuti sambil berbussunee.Di dalam MMG kami menitikkan kejayaan bersama ilmu.Saya cuba sedaya upaya bertemu dan berkongsi tips-tips untuk berjaya bersama kumpulan.



        Dia orang ni memang sangat sporting dan cepat ramah.Kalau dapat melancong ni memang havoc

              

         Terima kasih Amoi untuk pasu sarawak yg cantik ini.Original gitew.Selepas selesai perjumpaan , dalam pukul 8 mlm kami bertolak ke Kuching semula.Pukul 2 pagi kami sampai dengan selamatnya di Kuching.Nak bertolak mlm tu macam-macam cerita didengar tp saya dan suami berserah kepada Allah untuk memelihara kami dan sangat-sangat bersyukur sepanjang perjalanan tiada apa yg pelik berlaku dan kami sampai dengan selamat.

   Sampai semua memang kepenatan ,terus sahaja tidur.Perjalanan ke Kuching lebih singkat disebabkan malam kereta kurang dan tiada hujan ...so semua lancar.Keadaan jalanraya memang elok bg saya lebih elok dari keadaan jalan nak gi Kelantan antara Gua Musang ke Kuala Krai dan sepanjang perjalanan memang banyak rumah panjang so takla takut sangat.

  Itulah pengalaman menaiki kenderaan dr Kuching - Sibu - Kuching.





You Might Also Like

0 comments