Ketahui Saiz Rahim Anda

October 05, 2014

Ketahui Saiz Rahim Anda

( saiz Rahim )

Ada beberapa pendapat bahawa SAIZ rahim yang normal dan tidak hamil.Ada yang kata adalah berbentuk macam buah pear berukuran sembilan sentimeter panjang dan enam sentimeter lebar dan ada yang kata sebesar telur ayam dan juga sebesar tapak tangan (seperti rajah dibawah ). Rahim terletak dalam kerangka pelvis dan tidak dapat dirasai apabila bahagian luaran perut diperiksa. 

Tapi saiz Rahim ini akan membesar atau berkembang mengikut saiz baby yang dikandung.Bayangkanlah baby yang kita kandung ada yang berat 2 kg , 3 kg , 4 kg lebih.Sudah pasti saiz Rahim makin besar lebih besar daripada daripada saiz normal.

Semasa proses kehamilan, saiz rahim wanita akan mengembang mengikut tumbesaran saiz bayi. Rahim wanita diumpamakan seperti belon selepas kehilangan udara apabila sudah melahirkan bayi.

Jadi untuk mengembalikan saiz Rahim kepada saiz asal sudah pasti amalam berpantang yang diajar nenek moyang kita secara tradisional diamalkan masa2 dahulu.Amalan berpantang selama 44 hari selepas bersalin adalah satu kaedah pemulihan secara tradisional di dalam satu jangka masa tertentu untuk wanita yang baru melahirkan anak.

 Ianya masih diamalkan sehingga ke hari ini dan diwarisi sejak turun temurun di kalangan masyarakat Asia terutamanya orang Melayu.

Antara amalam tradisional berpantang :
Jamu / Minum air akar kayu

Dikatakan wanita yang rajin berpantang dijamin akan mendapatkan kembali potongan badan yang asal, menjadi sihat dan cergas seperti sedia kala, kelihatan jelita.Antara salah satu amalam yang biasa menjadi kita lakukan adalah berbengkung  

( gambar bengkung tradisional )

Faedah Berbengkung

perut kempis, 

 lemak dan selulit akan pecah; 


 berat badan turun,
 potongan badan kembali kepada bentuk asal ,
 organ dalaman tidak bergoyang menyebabkan organ tersebut lebih cepat kecut dan kembali ke tempat asal; 
 abdomen dan otot longgar menjadi ketat; 

postur menjadi tegak, justeru, membantu tulang belakang.

Pengalaman saya berbengkung tradisional

Ketika masa kelahiran anak ke pertama , kedua dan ketiga , so saya memang mengamalkan bengkung tradisional.Bila pakai bengkung tradisional panas , ambil masa nak ikat …jika x pandai ikat jadi tak kemas…bergerak2 naik atas.Nak kencing pun susah , nak kene ikat balik.Yang pasti cara tradisional berpantang ini mengambil masa yang lama jugak untuk kembalikan kecantikan wanita dan ianya akan membuatkan anda rasa sangat leceh serta dilakukan secara berterusan.

So, sekarang sudah bengkung moden yang saya gunakan pada anak keempat.Iaitu Bengkung Moden Premium Beautiful yang mana lebih mudah dan senang.Ini jauh lebih berkesan menggunakan Bengkung Premium Beautiful daripada bengkung tradisional.

Kelebihan Bengkung Moden Premium Beautiful.

-       Lebih senang dipakai
-       Tak perlu tanggalkan bengkung untuk membuat air kecil dan besar
-       Tak perlu gunakan ramuan tradisional di perut , hanya dengan bengkung premium beautiful yang disulami Far Infra Red ( FIR ) membantu menyembuhkan luka dalaman, angka Rahim, kecutkan Rahim dan kempiskan perut.
-       Bengkung Premium Beautiful sangat selesa dipakai lebih lama jika nak dibandingkan bengkung tradisional kerana tak selesa pakai , tak boleh banyak gerak akan menyebabkan bengkung jadi longgar dan pakai ramuan tradisional
-       Guna bengkung Premium Beautiful lebih mudah dicuci hanya renda 10 minit  bilas dan sidai di bawah kipas 3-4 jam kering.


Info lanjut , hubungi Hamisah

SMS PB ke 012 6566185

Premium Beautiful Trusted Agent


You Might Also Like

0 comments