PREMIUM BEAUTFUL - Free trip Eropah

February 15, 2015

     14Januari 2015 ( Rabu )- Hari ketiga di Budapest. Memang mlm tidur x lena sbb perbezaan waktu 7 jam antara Budapest dan Malaysia. Pukul 1 or 2 pagi dah bangun sbb di Malaysia dah pukul 8 or 9 pagi... Jet lag katanya.


     Waktu Subuh di Budapest 5.57 pagi tapi pukul 3 pagi dah bangun sbb di Malaysia dah pukul 10 pagi.Memang best kat Budapest senang buat solat tahjud. Pukul 6 pagi baru morning call tp kami always dah bangun dulu😄😄😄

Pukul 6.30 pagi , kami breakfast di hotel. Buffet style.. Makanla seberapa banyak yg nak, bukan makan ikut bajet tp makan la selagi mahu. Memang best.

           Posing di depan hotel - sejuk

         Salah seorang cdm dlm TLC
                   Nur Fadzliah
     Today kami akan melawat Medieval Bisegrad Castle, a small castle town in Pest Country , Hungary.Di sini kami diberi minum teh panas dan kemudian dihidangkan dgn persembahan bagaimana acara dan persembahan pertabalan raja Hungary. Para pahlawan menunjukkan kemahiran memanah , melembing dan seni mempertahankan diri.
     
Kami lunch di Renaissance  Restauran di Visegrad Castle. Makanan ala raja budapest Hungary..sambil makan kai dihidangkan dengan alunan muzik tradisionsl Budapest.




 
     Selepas lunch , kami solat zohor di sini. Selepas itu kami dibawa untuk mengambil gambar kumpulan dan bergambar di  Fishermans Bastion.Waktu siang di sini agak pendek , pukul 5 sudah agak gelap..





Pemandangan di sini memang cantik sangat..

Habis bergambar kami dibawa menaik
cruise di Danude River utk menyelusuri pemandangan yg sangat cantik di sepanjang sungai tersebut utk melihat bandar Budapest selama 50 minit.

                 Budapest City Hall


     Selepas itu, kami pergi dinner di Busulo Juhasz Restaurant.

     Bila perut sudah kenyang , sudah tentu senang hati.So kami pun bermalan di Hilton Hotel if Budapest sebelum bertolak ke Vienna keesokkan paginya.

#budapest 
#austria

You Might Also Like

0 comments