Premium Beautiful - Free Trip Eropah

March 22, 2015

  Hai

  Entry kali ni nak cite shopping je.Sebenarnya dulu saya bukanla kaki shopping tapi bila dah buat bisnes ni suka pulak shopping sebagai reward 2 kali setahun dalam hidup.

    Setiap tahun kita ada projek,so bila kita siap projek kita, kita hadiahkan diri dgn barang berjenama .So percutian ksli ini di Austria dan Hungary saya tak la shopping gila2 sangat tapi berbaloi dgn segala usaha saya. Ini antara tangkapan shopping saya  yg saya dah lama target.
Tak banyak 3 benda je yang saya target dan alhamdulillah dapat.Nanti saya share mcmn nak shopping tanpa guna duit simpanan dan income bulanan tapi kita guna duit extra kita..

                    Jam swaroski 


                    Sebuah beg LV


          Minyak wangi jenama dior

Alhamdulillah mungkin bagi orang lain biasa saja tapi bagi saya ini satu hadiah utk diri saya. Alhamdulillah syukur dapat kumpul beberapa jenama handbag hasil biz ni antaranya LV,  Prada , Burberry dan coach.Sebelum bisnes tak tahu pun jenama beg ni..semua belajar melalui bisnes ni.

    Ok  sebelum terlupa saya kongsikan tips shopping.Dalam bisnes kami x shopping barang berjenama di Malaysia . Bkn apa bila beli di oversea harga jauh lebih murah dan jg sebagai kenangan.Tengok beg tu akan teringat ia dibeli ketika melancong di negara mana.
Tips shopping kita mesti shopping dgn duit extra income kita dan jg bkn guna duit simpanan kita. Katalah nak shopping masa melancong ke Austria Hungary ni bln Januari 2015.So kami perlu buat persediaan duit shopping 6 bulan awal sebelum pergi melancong.Kalau kita target shopping lebih kurang RM10000,so kita bagi 6 bulan, so sebln perlu buat extra income dlm RM1700.
Kata income kita termasuk saving dan perbelanjaan lain ialah RM10000, so dlm 6 bln itu kita perlu buat extra lg income iaitu lbh kurang RM11700. So sepanjang 6 bln kena bersabar , jangan shopping di Malaysia , simpan sahaja duit tu...
Masa gi melancong baru kita guna duit yg kita dah kumpul tu lbh kurang RM10000 untuk shopping.Jadi kita shopping tapi kita masih ada simpanan dan jg perbelanjaan kita yg lain mmng tidak diusik atau diganggu.Bukan jg ambil duit bonus bulan tu untuk shopping semua kerana itu tindakan yang kurang bijak.

   Ok semoga semua dapat tips ini utk next trip Bangkok.Kita bisness gila2 sekarang, pastu bulan 8 kita shopping gila2 di Bangkok.1 negara 1 handbag sebagai booster dan sebagai kenangan.Bukan membazir tp kita guna duit extra kita yg kita boleh dapat melalui bisness ni.

    Hamisah Alias 0126566185

You Might Also Like

0 comments